ديفـال مستـراح
And God has the ability to cum over anything and anyone
دوشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۸۶
Hiss
CD آلبوم "هيس" کار رضا يزدانی رو خريدم. بيشتر واسه خاطر يغما گلرويی. چون خداوکيلی تنها ترانه سراييه که ميتونه از کس شعر ترين ترانه تا توپ ترينشونو بگه!
خود آلبوم چيز خاصّی نيس. يعنی خدا رو شکر که سی دی آلبوم فقط 1500 تومنه (دقيقاً رو جلد آلبوم هم نوشته "فقط 1500 تومان"! تيريپ تو رو خدا بيا منو بخر و اينا...) آلبومش هم حقيقتاً بيشتر از 1500 تومن نمی ارزه. دو تا آهنگ توش بود که ميتونم بگم خوشم اومد (حالا کلّی استاندارد هامو بيارم پايين و توقعم رو در حد ايران کنم) يکی اسمش بود "برج"، يکی هم "مش رمضون". بقيه يا کس شعر محض بود چه از نظر ترانه و چه از نظر موزيک، يا چيز بی بو و خاصيتی بود.

و صحبت های با کلاس:
آلبوم از نظر تنظيم و تر و تميزی صدا، با توجّه به ميانگين آلبومای ايرانی و اينا، واقعاً خوبه. يعنی مثلاً در مقايسه با آلبوم پيمان نيکسار يا اسماعيل اسفندياری (که اين دوّمی واقعاً تنظيم صداش افتضاحه) اين آلبوم تميز تر بود واقعاً.
ضعف بزرگ آلبومش هم يکی خوندن خود يزدانيه، يکی هم سولو های بی بو و خاصيت آلبوم. يزدانی تو خوندن واقعاً ضعيفه (يه چيزيه تو مايه های رضا صادقی، يه کم مدرنش کن). يعنی به هيچ عنوان نه نفس آواز خوندن داره و نه هنجره اش ياری ميکنه. اينه که به شدّت "محافظه کار" ميخونه. يه جاهايی به خودت ميگی "الان ميره صداش بالا" ولی ميبينی دقيقاً صدا يه اکتاو پايين تر ميرينه تو روانت! سولو های گيتار الکتريک هم به شدّت يکنواخت، به شدّت آماتور، به شدّت بی بو و خاصيتن. يعنی من ميتونم قول بدم اگه سيصد بار ديگه هم اين آلبومو گوش کنم، هيچ کدوم از سولو ها تو يادم نميمونه. از من بپرسی ميگم صرفاً دليلش اينه که نوازنده نميتونسته بهتر از اين بزنه. وگرنه به همين آهنگساز (که نوازنده هم خودشه) بگی به جای گيتار برقی سوت بزنه، حتم دارم سولو های توپ تری از آب در ميان.

خلاصه اگه CD اش مثل بقيه آلبوم ها 3000 تومن بود، خريدنش کرايه نميکرد. ولی خوب... به نظر من همون شيشصد هفصد تومنو بدی نوارشو بخری (با يه track کمتر)، هيچيو از دست نميدی.
7 Comments:
Anonymous ناشناس said...
آقا کنجکاوم کردي برم گوش بدم. البته ما اينجا اگر هم بخوايم نميتونيم بخريم چون نيست. شرمنده ي آقايون که بايد دانلود کنيم.

Anonymous ناشناس said...
آره منم وايا کانديوس دوست دارم.

اصلا دارم شک ميکنم تو نميه ی در به در شده ی منی!!!!!!!!!!

.......................

آقا يه چيز ديگه هم اينکه ما ديروز بعد از قرائت وبلاگ شما رفتيم به خونه ی بهاری و کلبه ی درويشی يه بنده خدايی و يهو کامنتمون اومد و يه چيزی پرونديم و يهو طرف اومد شاکی شد که اين چه ادبياتی هست و خيلی بد بود!!!!!!!!

منم که از سرباز جماعت بدبخت تر گير نياوردم و همش رو انداختم گردن تو!!!!

:ي:ي:ي

گفتم بعد از خوندن وبلاگ البرز ٬ خب معلومه که کامنت بهتری نميشه گذاشت.

خلاصه اينکه حلال کن مارو..........

:ي:ي:ي

Anonymous ناشناس said...
Agha nemikham in ghazie cafe shooka ro keshesh bedam. faghat migam kiram dahanet ke kheyli koondeye:D
Agha adel, be pir be peyghambar ghazie be oon tondi nabood. Man bishtar az in shaki shodam ke chera hame fekr mikonan in dastan vase man etefagh oftade.

Anonymous ناشناس said...
چقدر پول گرفتي واسه اين تبليغه؟
:دي

Anonymous ناشناس said...
هی بهم سر بزن .
رضا یزدانی ....
f.u.ck

Anonymous ناشناس said...
ارباب خودم بز بز قندی
ارباب خودم چرا نميخندی

آقا خب صاب کامنت اومد همينجا گفت :ي:ي:ي

دکتر جک بودن !!!!

خلاصه اينکه چندتا ازون تحليلات فرا زمينی صادر کن که بخونيم و حال کنيم.

خوش باشی

Anonymous ناشناس said...
آقا قبول، به شرطی که قول بدی رفیقای خوشتیپ تو طاق بزنی ها!

اون روزی که تو مجله زیگزاگ بی بی سی از کافه شوکا تعریف کرد مطمئن بودم به زودی یه حالی به اونجا میدن!که دادند...

درباره سی دی و کاست من ترجیح میدم ۵۰۰ تومن بدم یه چیپس بگیرم رادیو پیام گوش بدم!