ديفـال مستـراح
And God has the ability to cum over anything and anyone
جمعه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۶
اوّلين سرباز آموزشی اي که جلوم پا جفت کرد و سلام نظامی داد، يه لحظه يه حس خاصّی بهم دست داد. يه حسّی مثل لذّت بردن از غذايی که خوردی، ولی مال تو نبوده! لذّت از اين حس ابهتی که احترام اون بچه بهت ميده.
ولی کل اين حس لذّت شايد يه ثانيه هم طول نکشيد. اون بنده خدا اگه جای ديگه اي بود که بهم احترام نميذاشت. اين احترامشم صرفاً به اين درجه گروهبانی رو بازوم بود. "خودم" لايقش نبودم.
ميدونی، آدم خيلی باس بدبخت باشه که همچين احترامی رو به خودش بگيره. و خيلی باس خرفت باشه که همچين احترامی رو بخواد! خدا رو شکری نه انقد بدبختم، نه به اين حد خنگ.

پ.ن 1: يه بار لئون تو بلاگش يه چيزی گفته بود تو اين مايه ها که هر تعريفی هم که از کارگر تو قانون کار و اينا که باشه، از ديد اون "کارگر" صرفاً کارگر صنعتيه. دليل خودشم داشت حالا.
منم ميگم "سرباز"، فقط و فقط سرباز صفره و سرباز آموزشی. اونی که با ليسانس و فوق ليسانس و دکترا ميره خدمت، درسته که خيلی اذيت ميشه. از اين همه وقتی که ازش تلف ميشه... از اين همه بلاهت جاری تو ثانيه ثانيه اين خدمت کيری، ولی بازم ميگم: "سرباز، فقط سرباز صفره و آموزشی." بقيه هيچوقت نميتونن درک کنن چه تحقيری ميشه سرباز صفر بيچاره.
الان که خودمو با سرباز صفرا و آموزشيا مقايسه ميکنم اينو ميفهمم.

پ.ن 2: آقا بازم کتاب معرّفی کنين. تقاضام جدّيه. کاملاً!


پ.ن 3: آقا من کتابای مورد علاقمو تو پروفايل بلاگرم نوشتم. از اينايی که معرفی کردين بعضياشونو خونده بودم. ولی دست همگی درد نکنه. کلّاً از اين به بعد هرکی چيز باحال خوند، ما رو هم خبر کنه. به فکر سليقه منم نباشين. خوب فوقش بخرم ببينم به درد من نميخوره، يادگاريش ميدم به دن سيفون، نمک گيرش ميکنم!
اجرتون با آقا امام حسين.
23 Comments:
Anonymous ناشناس said...
سلاخ خانه شماره پنج

عقاید یک دلقک

یوزپلنگانی که با من دویدند

مسیح باز مصلوب

آخرین وسوسه مسیح

همنوایی شبانه ارکستر چوب ها

ووردی که بره ها می خوانند

دیوونه بازی

پائیز پدر سالار

عشق سال های وبا

خانه ارواح

پائولا

کشور آخرین ها

میرا

دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم

فرنی و زویی

عشق های خنده دار

جاودانگی

بازم معرفی کنم یا بسه؟ نویسنده هر کدوم و خواستی بدونی بگو بگم برات.

Anonymous ناشناس said...
حشاشین اگه پول داری بخرش. خداست .

دلم نیومد این و نگم. خودم دارم عذاب وجدان و می خونم. می دونم که خوندیش پس معرفی نمی کنمش. این ها رو بخون فعلا بازم کتاب می شناسم که معرفی کنم.

Anonymous ناشناس said...
با اجازه تون يه دستشويي به ديوار مباركتون بكنيم....آه چه حالي داد..ببخشيدا
اين مطلب سربازيت منو ياد خدمت خودم انداخت
با درجه ي استواري
تو ارتش
راستش من وقتي واسم پا مي چسبوندن
خجالت مي كشيدم
نمي دونم چرا
مطلبت با حال بود
همينطور پ ن هاش/

Blogger Veron said...
ey baba pesar..ehterame dige...alan masalan shagerdam be man shoma migan vase mane ? na baba nomre mikhan:D

ketab yokhde pishe man:d
movazebe khodetam bash!

Anonymous ناشناس said...
اگر حوصله خوندن کتاب انگلیسی داری، لولیتا خوانی در تهران و "آشپزخانه زعفرانی" هم توصیه می شه.
دومیو خودمم نخوندم، اما تعریفشو شنیدم زیاد.
اولی یکم نویسنده ش چُس چس می کنه.

راستی، سر این احترامم قاط و ماط نزن، حالشو ببر و وارد بازی شو!

Blogger don sifon said...
حاجی منو نمی تونی سیاه کنی. کلی هم تو دلیت قند آب شده. من که می دونم تو فقط به عشق همین پا جفت کردنها رفتی خدمتو روحیه نظامیتو می شناسم.

Anonymous ناشناس said...
راستی البرز تو کامپیوتر از کجا گیر میاری میای اینترنت. اونجا کانکشن دارند. کامپیوتر هست؟ می‌شه پشتش نشست و کار کرد برای مدت زیاد؟

Anonymous ناشناس said...
شبيه يك شرح حال
نويسنده : آكيراكوروساوا
مترجم: اميد روشن ضمير
انتشارات : روزنه
**************
بازمانده روز
نويسنده: كازوئو ايشي گورو
مترحم : نجف دريابندري
انتشارات:نشر كارنامه
********
ولي كاش دو سه تا از كتابهاي مورد علاقه تون رو بگين تا معرفي كتاب راحت تر باشه

Anonymous ناشناس said...
سلاخ خانه بد نيست خوبه، آخرين وسوسه مسيح خوبه، رضا قاسمي (وردي كه بره ها مي خوانند) زياد جالب نيست، عشق در زمان وبا با ترجمه بهمن فرزانه (براي اولين بار بعد از انقلاب چاپ شده و ظاهرا چيزي قيچي نشده پدرم چاپ قديمي رو داره هنوز نتونستم مقايسه كنم)، دلتنگي هاي نقاش ترجمه اش بد نيست ولي اگر اصل انگليسي شو خواستي كه اسمش ناين ستوريز ه يه ندايي بده ايميل كنم برات، فرني و زويي هم بد نيست اونم كار سلينجره، عشق هاي خنده دار كار كوندراس خوبه البته من فارسي شو نخوندم. الان كارايي كه هست و بد نيست بادبادك باز خالد حسيني، نارسيس و گلدموند هرمان هسه با ترجمه سروش جبيبي بد نيست، اگر با يوسا حال كردي كه انگار حال كردي، مرگ در آند و جنگ آخرزمان هم با ترجمه عبدالله كوثري هست كه بهترين ترجمه يوساس به نظر بنده حقير. در ضمن مرشد و مارگاريتا هم بد نيست بولگاكوف نوشته. خدمت خوش بگذره ...

Anonymous ناشناس said...
آقا شرمنده دوباره رو ديوارت نوشتم آدرس ايميل و يادم رفت:
delirious.in.tehran@gmail.com
راستي حافظ ناشنيده پند هم بد نيست نوشته ايرج پزشكزاد بامزه اس

Anonymous ناشناس said...
ای ول دمت گرم البرز

من تقریباً کُل سربازیم پاسداری دادم
با 17 ماه خدمت پاس 3 می ذاشتنم. چون اهل خایه مالی و رفاقت به خاطر مرخصی و اینا نبودم.

اتفاقاً همه پاسبخش ها و گروهبان ها و ارشدها از هم دوره ای هام بودن.
خدمت خیلی کیریه. اما آدما خیلی زود خودشون و بقیه رو می شناسن.

امیدوارم زودتر خلاص بشی.

Blogger Unknown said...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

Anonymous ناشناس said...
اگر از آنتونیو تابوکی نخوندی چیزی پیش نهاد می کنم حتما میدان ایتالیا رو بگیر بخون.
میرا فوق العاده س.
داستان های بارتلمی و رمان های پل اوستر و کوندرا و جومپا لاهیری و ناباکوف و کورت وونه گات هم شدیداً توصیه می شه اگر نحومده باشی تا حالا.

Anonymous ناشناس said...
آقا من همين جا تشكر ميكنم از اين پستت كه باعث شد منم چندتا كتاب خوب پيدا كنم براي خوندن !!

Blogger گیس طلا said...
هزار و یکشب و خوندی...البته برای سرباز جماعت توصیه نمی شه بدجور سکسیه ...اما کف می کنی از اینکه زنها ی اون موقع چقده باحال بودن...من به خاطر مقاله ام می خونم ومیخندم ولی یه هفت هشت جلدی هست...

Blogger گیس طلا said...
هزار و یکشب و خوندی...البته برای سرباز جماعت توصیه نمی شه بدجور سکسیه ...اما کف می کنی از اینکه زنها ی اون موقع چقده باحال بودن...من به خاطر مقاله ام می خونم ومیخندم ولی یه هفت هشت جلدی هست...

Anonymous ناشناس said...
همش هم اجر خودت با امام حسين كه يكي پيدا شد كه به من توجه كنه و بگه اون آهنگه رو از كجا گير بيارم!

Anonymous ناشناس said...
SALAAAAM.PAS TO ZENDEI MAGAR AYA!!! INJA FILTERE:(
YE KARE FORI DARAM:D CHEKAR KONAM?

Anonymous ناشناس said...
یه بار مرحوم الی توی بلاگش یه پستی توی این مایه ها گذاشته بود که کتاب معرفی کنین...یادش بخیر...
خداحافظ گاری کوپرو کلا رومن گاری، جان شیفته، جنایت و مکافات، بیگانه، در انتظار گودو، سالینجر ها رو هم که خوندی، مارکز، نفرین ابدی بر خواننده این برگ های مانوئل پوییگ...سرخ و سیاه، صید قزل آلا در ، آمریکا...کوندرا,
تهوع، ...
فعلا اینا یادمه...

Anonymous ناشناس said...
البرز!
بسپار اجر من رو با بی بی رقیه محشور کنن...( درست گفتم؟)

Blogger don sifon said...
تو حواب ندادی. پروستو تموم کردی یعنی؟ 8 جلده بابا لا مصب! یکی یکی هم می تونی بخری که فشار نیاد!اونجا کتاب فروشی خوب گیر آوردی؟ اینم جواب نمی دی د لامصب! خودت چطوری؟!

Blogger Hoormazd said...
رفتی بیرجند ...مردی؟

آپ کن بابا...حتما باید یه جور دیگه باهات برخورد کنیم!!؟

Anonymous ناشناس said...
I like whole the books in ur list.
I suggest you "Charles Bukowski"'s Books.