ديفـال مستـراح
And God has the ability to cum over anything and anyone
چهارشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۸۹
آقا نميدونم کدوماتون يادتونه... بچه که بوديم يه قايق اسباب بازيايی بودن حلبی، يادم نيس توشون نفت ميريختن يا پنبه نفتی ميذاشتن. حالا هرچی. زير اين قايقا دو تا لوله مانندی هم بود شبيه اگزوز، اونوقت اون نفت (يا پنبه نفتی) رو که آتيش ميزدن، اين قايقه رو آب پت پت ميکرد راه ميرفت. من الان مخم گوزيده سر اين موضوع! هيشکی نيس احياناً از اون زمونا يه دونه از اين قايقا رو داشته باشه يا دست کم بدونه طرز کارشونو؟ خيلی دلم ميخواد بدونم. خداييش اگه کسی داره، يه آماری به من بده.

پ.ن: دس به دس کنين بمالين به ديوار، شايد يکی پيدا شد ما رو از تو کف در آورد.

پ.ن 2: اسيرتم آقا روزبه!

پ.ن 3: آره آقا. unshare کنين (نه که همه هم share کردين خبرتون!) آدرس سايتاشم تو کامنت روزبه ببينين.
21 Comments:
This is a video of that boat:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5631458484323220478#

And you can also read these:
http://amazing-toy.blogspot.com/

http://www.puttputtboats.com/

http://www.sciencetoymaker.org/boat/index.htm

Blogger مخمل said...
یعنی حل شد الان ؟ تو گودر آن شیر کنیم بره پی کارش ؟

Anonymous ناشناس said...
یعنی تو یه دونه بگیر/بساز بجای دوتا...
آی ویل رِیپ یو!
بخش اعظم کودکی من تو حموم با ظرف الکل صنعتی و پنبه و کبریت سـپری شدش
...

Blogger Unknown said...
خوب این مدل قایق ها سیستم کارشون با بخار بود ...به این شکل که شما با یه پنبه و نفت یا الکل گرما ایجاد می کردی ...قسمت زیر قایق دو تا لوله بارک داشت که وقتی آب ازشون رد می شد با حرارت بخار می شد و فشار لازم برای حرکت رو ایجاد می کرد

Blogger maryam.E said...
منم یادمه. قرمز هم بود. اما اون موقه ها به تنها چیزی که فک نمی کردم این بود که آتیش چه ربطی داره به حرکت قایق

Blogger Hassan said...
حالا از سیستم کار گذشته سوختی که باهاش کار میکرد، اون سوخت شیری رنگ جامد که فتیله توش قرار میگرفت وقتی فتیله میسوخت ذره ذره آب میشد جنسش چی بود؟ من روغن و نفت و بنزین هم استفاده کردم بعد از ماده خودش اینا دیگه فایده نداشتن حتی بعضی سوختا رو تو یخچال هم گذاشتم مثل خودش جامد بشه بازم فایده نداشت

Anonymous Mimimal said...
دهنت...! پرتم کردی به اون دوران
یه دونه بنفش شو داشتم اونم از شمال (بندرانزلی) خریدم

Blogger Eric Calabros said...
بکن از این نوستول مخ به گا ده ها

Anonymous ناشناس said...
منم بچگیام یکی داشتم
بعد یک کتابی به دستم رسید که طرز کارشو نشون میداد
همون زمان یکی ساختم خیلی خوب هم کار می کرد
براش سکان هم درست کرده بودم
الان آفتابه دستمه وگرنه یکی براتون می ساختم
ای حال می کردیم ها.

Anonymous من said...
shoma chansaletone mage?

chera man az ina nadidam !!!

Anonymous Farhood said...
Injaam hast:

"Build a Pop-pop boat"

http://www.nmia.com/~vrbass/pop-pop/buildpop.htm

Manam yeki dashtam. kafff bood in asbab baazi :)

Anonymous ويدا said...
گفتم 1364 نه 1304 كه

Blogger Unknown said...
منم داشتم یکی. مال من ورق حلبی بود. آب توی یه مخزن بود که وصل بود به اون دوتا لوله، زیرشو که روشن می‌کردی آب بخار می‌شد، فشار می‌آورد از اون لوله‌ها می‌زد بیرون قایقو هُل می‌داد جلو. ـ

من شمارو می گایم
باه الک

:D

Anonymous مهتاب said...
اون قایقها یه مخزن آب کوچیک داشت که وقتی فتیله نفتیرو زیرش روشن میکردی باعث میشد آب گرم بشه و بخار آب از توی لوله اگزوزش که بیرون میزد باعث حرکت قایق میشد من که یه دخترم از بچکی میدونستم اونها چجوری کار میکردن. ای پسرای خنگول

Blogger يك الف مرد said...
من یدونه دارم ازش
خیلی باحاله
تازگی ها خریدم
بزار یادم بیاد از کجا خریدم
آمار میدم

Anonymous رهگذر said...
منم یادمه
اتفاقا بچه که بودم نگاه کردم که چه جوری کار میکنه
اما الان یادم نیست :((

Blogger SageDo0on said...
آقا چی شد؟ پیدا کردی یا نه؟

جان من امارشو در آوردی خبر کن

Anonymous بابک said...
سلام .
اولین باره که میام اینجا . چرا خواننده های اینجا نظر الکی میدن .
سوال رو خوب بخونید . این قایق پت پت میکرده .
وقتی 6 ساله بودم یکیشو کالبد شکافی کردم .
دقیقا مکانیزمشو یاد گرفتم .
یه مخزن که 2 تا لوله بهش وصل بود . این مخزن به اندازه یه 2 تومانی بود . رازش این بود که مخزن از ورق ارتجاعی ساخته شده بود یعنی حالت فنری داشت . وقتی فشارش میدادی با یه صدای ( تق ) برگشت به حالت اول . انقباض و انبساط که حاصل بخار شدن آب و تخلیه ناگهانی و در نتیجه خلا و مکش مجدد آب بود باعث پت پت کردن و حرکت قایق میشد . البته توصیه نمکنم از این تکنولوژی جهت حرکت یا ایجاد نیرو استفاده کنید !!! چون فکر کنم همون قایق 50 گرمی صدی 50 لیتر مصرف داشت .
هنوزم به این چیزا علاقه دارم البته یه کم بزرگتر . اگه کاری داشتی در خدمتم .
راستی وبلاگ سرگرم کننده ای داری

Anonymous babak بابک said...
اینجا چرا اینجوریه . اینم آدرس ایمیل babak_jon@yahoo.com