ديفـال مستـراح
And God has the ability to cum over anything and anyone
شنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۵
میدونی چیه؟ من با جدا کردن مرد و زن و بعد دنبال برابریشون دویدن مشکل دارم. من نمیتونم بپذیرم شما "انسان" رو به دو جنس متفاوت تقسیم کنی ولی حق و حقوقشونو برابر بخوای. یا باس بپذیری مرد و زن یکی ان و باید حقوق "انسانی" شون به رسمیت شناخته بشه، یا معتقدی که این دو تا موجود یکی نیستن که خب بیجا میکنی واسه دو تا موجود با ویژگیهای متفاوت دنبال حقوق برابری. هر وقت به این درجه از فهم رسیدی که آدمیزاد صرف نظر از جنسیتش حق و حقوقی داره که باید به تساوی ازشون بهره ببره، اون وقت من میتونم به صداقت حرفا و مبارزات و آواتار نارنجی و شعارای ضد سکسیزمت ایمان داشته باشم.

تو نمیتونی به حجاب اجباری معترض باشی ولی خدمت سربازی اجباری تخمتم نباشه. تو نمیتونی قبول کنی با سی درصد دستمزد کمتر و اندازه ی دراومدن پول موبایل و کرایه تاکسیت بری سر کار و بازار کار رو برا بقیه ای که حقّشونو میخوان و حاضر نیستن تن به استثمار شدن بدن شاشمال کنی، در عین حال دنبال برابری دستمزد زن و مرد باشی. تو نمیتونی روسری سر دختر دوازده سیزده ساله ت بکنی ولی شعار "نه به خشونت علیه زنان" بدی. تو نمیتونی کالا دونستن زن رو محکوم کنی ولی بعد صد بار بیرون رفتن با کسی حتّی یه بار هم دست نکنی تو جیبت اقلّاً سهم شام خودتو حساب کنی. تو نمیتونی "دختر نباس بلند بخنده" رو مصداق خشونت خانگی بدونی ولی "مرد که گریه نمیکنه" رو بشنوی ککتم نگزه. تو نمیتونی از این که مردا تو خیابون وقتی پشت فرمون میبیننت اذیتت میکنن شاکی باشی ولی وقتی لاستیکت پنچر میشه زنگ بزنی دوس پسر کیر خرت بیاد یا منتظر باشی کنار خیابون تا یه نرّه الاغی وایسه زاپاستو برات بندازه زیر ماشینت. تو هر وقت قبول کردی به عنوان یه انسان با بقیه ی انسانها برابری، اون وقت منم میام زیر عَلَمت سینه میزنم. در غیر این صورت این شعاراتم وردار ببر هر جا که این ادا اطوارا رو میخرن.

8 Comments:
Blogger آنی said...
موافقم.

Anonymous ناشناس said...
حرف حق ! بد ترش اینه که وقتی این حرف رو بشون میزنی شاکی میشن که شما مردا فلان ...

Anonymous ناشناس said...
من باورم نمیشه البرز تو دوباره کس خل شدی برگشتی بلاگر،در مورد این قضیه حقوق برابر و این داستانا باس بهت بگم که اوج خشونت علیه مردا اینه که خداوند متعال ما مردا ها رو جوری افریده که اخرش لنگه یدونه (یا بیشتر،چون هرکسی راس ظرفشه انگار) مونث در زندگیمون هستیم،در صورتی که اون دیوثا اگه از لحاظ مادی تامین باشن کمتر از ما به جنس مخالفشون نیاز دارن،و در نتیجه قانونا رو جوری چیدن که نیاز زن به مرد رو به نسبت بیشتر کنن که دچار مشکل نشیم..حالا در کل که کس شر زیاد گفتم امروزم خیلی شانسی ادرستو زدم تو مرورگر باورم نشد پست گذاشتی...خیلی میخوامت یا حق

Anonymous کیدو said...
یادمه 17 سالم بود و بچه لوس بابام. روزی که سکته کرد رف کما بهرام گف باس 2 روز تک و تنها بمونی بیمارستان پیشش. من تا اونروز یه نونم از سرکوچه نخریده بودم. در مقابل چشمای پر از اشکم که بهت و ناباوری و کلی حسای بد قاتیش بود سرم داد کشید شما دخترا و زنهای شرقی، آزادی زنای غرب رو میخاین ولی حاضر نیستین ذره ای از مسئولیتشون رو بپذیرین.
جان خودم من فقط سکوت کرده بودم
شمام جوش نیار برادر من. اصن از وختی این فمنیست مد شده بیشعورایی که توهم باشعور بودن دارن هی زیاد و زیادتر شدن.

Blogger ریس said...
همه اینا درست. صد در صد هم قبولش دارم. به جز یه جاش: شما در به وجود آوردن این شرایط حق تقدم دارین. مثل اینکه آدم بچه اش رو بی اعتماد به نفس بار بیاره. نذاره سر یه کار درست و حسابی بره. شعور و تربیت درست و حسابی یادش نده. بعد بهش سرکوفت بزنه که مثل بچه های مردم نیست.
شما در طی نسل ها یه اعتماد به نفس و شعور و آزادی و لیاقتی و قدرتی رو از زن گرفتین که دیگه نمیشه ازش خواست روی پای خودش وایسه و از نظر عاطفی (لااقل) وابسته مرد نباشه.
مسئله اقتصادی هست که الگوی فرهنگی رو در طی نسل ها میسازه. زنی که امروز میبینی، حاصل یه پول توجیبی که شما بهش میدی و الان که میره سر کارش دیگه خودش در میاره، نیست. حاصل قرن ها تحقیر و توسری و آموزش ندیدن و بی اعتماد به نفسی هست. الان دیگه خودشم باورش نمیشه که بتونه.
تمام تلاش فمینیسم (منظورم همه ی کسانی که شعار فمینیسم رو میدن دور و برت نیست) اینه که شروع به تغییر این رویه کنه. نه اینکه مدعی باشه همین الان اتفاق افتاده و دیگه برابریم و غیره. برابری، در طول هزاران سال گرفته شده، و هزاران سال شاید طول بکشه که دوباره برقرار بشه. اول باید از نظر اقتصادی و فرهنگی حکمفرما بشه. بعد قوانین عوض بشن. همه چیز کم کم و به دنبال هم میاد. آزادی و اختیار رو میدن، و بعد مسئولیت ایجاد میشه و بازخواست هم می‌کنن. وقتی هنوز آزادی‌ای داده نشده و قوانین همونه و فرهنگ همون و اختیاراتی نیست، چطور جوابگویی و احساس مسئولیت میخواین؟

Anonymous ناشناس said...
منم میرم سرکار مث شوهرم روزی هشت ساعت کار میکنم.وقتی میام خونه اون نشسته تا من واسش غذا ببرم تا چایی ببرم.توقع داره خونه همیشه تمیز باشه.پولم هم به میل خودم نمیتونم خرج کنم.این کجای ماجرا قرار میگیره؟
شما وقتی لاستیک ماشینتو عوض میکنی کسی میاد بهت هزارتا غر بزنه که چرا اینطوری و اونطوری تعویضش کردی؟ولی وقتی زن باشی و انجامش بدی هزارتا ایراد ماشین تا ده سال بعد تقصیر لاستیک عوض کردن تو میشه.قبول کن هیچوقت رفتارا و اشتباهات مردا اینقد زیر ذره بین و انتقاد نیست که رفتار زنا.
چطوری میتونی دوسال سربازی اجباریو با یک عمر حجاب اجباری مقایسه کنی؟ضمن اینکه میدونی اگه یه نظر سنجی از دخترای دبیرستانی کنی نصفشون دوست دارن برن سربازی ولی ناراحتن چون دخترن نمیتونن برن.

Blogger narGes said...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

Anonymous jack austin said...
It is an enormously inspiring post. I am totally pleased with your excellent work. It contains really very useful information. Looking forward for your next postspotify++ downloadsongsy
How to fix Spotify When crashed
TwakBox